بدونی بهتره

ساعت دیجیتال رومیزی چیست؟

ساعت رومیزی دیجیتال چوبی

از ساعت کوکی تا ساعت دیجیتال رومیزی

از زمان های گذشته ساعت ها به عنوان بهترین وسیله برای بیدارباش صبحگاهی هستند. به ساعتی که زمان را به صورت دیجیتال نمایش می دهد ساعت دیجیتال گفته می شود. این یک تعریف کلی از ساعت دیجیتال است. اما کارکرد یک ساعت دیجیتال به راحتی تعریفش نیست. مثل ساعت های مکانیکی قدیمی، شاید صدها قطعه الکترونیکی را در کنار هم قرار میدهند تا بتوانند یک ساعت دیجیتال را درست کنند.

صفحه نمایشگر ساعت های دیجیتال از اجزای مهم ساعت های دیجیتال به حساب می آیند. قلب تپنده ساعت دیجیتال منبع تغذیه آن است که در برخی باتری و در برخی دیگر برق شهری است.

برای اینکه یک ساعت دیجیتال بتواند دقیق کار کند نیاز به نوسان ساز دارد. این نوسان ساز در ساعت های قدیمی و مکانیکی یک سلف و کریستال کوارتز است و در ساعت های دیجیتال یک مدار تولید فرکانس یا اسیلاتور نام دارد.

قسمت نمایشگر ساعت نیز قسمتی است که کاربر با آن در ارتباط است و در ظاهر و کیفیت نمایش بسیار موثر است.

ساعت دیجیتال برای چه مکان هایی مناسب است

از ساعت های دیجیتال در اندازه های جمع و جور تر برای منزل و دفتر کار به صورت رومیزی و حتی دیواری استفاده می کنند. از سایزهای بزرگ تر در حد متوسط برای محیط های اداری، استدیو ضبط رادیو و تلویزیون، آموزشگاه ها استفاده می گردد.

مزیت های ساعت دیجیتال رومیزی

  • نمایش در شب و روز
  • قابلیت وصل مستقیم به برق شهر یا استفاده از باتری
  • نسبت به ساعت های مکانیکی دقت بالاتری دارند
  • خواندن ساعت روی آنها آسان تر است
  • امکان تنظیم آلارم چندگانه دارد

اما از معایب این ساعت رومیزی هزینه بیشتر آن نسبت به ساعت کوکی و اینکه هزینه تعمیرات آن بیشتر است.

ساعت رومیزی دیجیتال در شب کنار تخت خواب

 

دسته بندی انواع ساعت های دیجیتال رومیزی

  • ساعت های دیجیتال با تغذیه از باتری
  • ساعت های دیجیتال با تغذیه از برق شهر (دارای باتری پشتیبان)
  • ساعت دیجیتال با تغذیه از باتری و برق شهر (مشترک)

انواع نمایشگر ساعت دیجیتال

LCD: صفحه ال سی دی یا نمایشگر کریستال مایع از یک روکش پلاستیکی تشکیل شده و کریستال مایع پشت آن اعداد را به صورت سیاه سفید و در مدل های امروزی به صورت رنگی نمایش میدهد. از مزایای این نمایشگر می توان به کیفیت نمایش بالا، مصرف کم و تنوع رنگ آنها اشاره کرد. از معایبش سایز کوچک آن و هزینه گران نسبت به سایزش است. از ال اسی دی در ساعت های دیجیتالی رومیزی که به نمایشگر بزرگ نیاز ندارند استفاده می شود. این نوع نمایشگرها خود به دو دسته کاراکتری و گرافیکی تنظیم می شوند. نوع ال سی دی گرافیکی پیشرفته تر، دارای قابلیت نمایشی بهتر و البته دارای قیمت بالاتری هم هستند.

Seven segment: نمایشگرهای هفت قسمتی از رایج ترین ترین نمایشگرها در صنعت تولید نمایشگرهای دیجیتال است. در این نمایشگرها اعداد به شکل لاتین بسیار ساده و خوانا هستند. در واقع اغلب در نمایشگرهای صنعتی و بزرگ از این نمونه نمایشگر استفاده می گردد. از معایب آن می توان به عدم نمایش فونت فارسی اشاره کرد.

LED پیکسلی: این نوع نمایشگرها از تعداد زیادی لامپ ال ای دی تشکیل شده اند. این نمایشگر دلیل پیکسلی بودن علاوه بر اعداد می توان کاراکتر، حروف و بعضا تصویر را نیز نمایش داد. همچنین قابلیت نمایش فونت های فارسی و دیگر کشورها را نیز دارد.

جنس بدنه ساعت دیجیتال

  • ساعت رومیزی چوبی

ساعت های رومیزی چوبی با توجه به هارمونی طرح و رنگ از انتخاب های مناسبی در کنار سرویس خواب هستند.

تصویر ساعت دیجیتال رومیزی

  • ساعت رومیزی فانتزی

ساعت رومیزی فانتزی از دسته ساعت هایی است که با توجه به قالب های گوناگون پلاستیکی توانسته اند علاوه بر ظاهر مدرن گاهی نیز طرح و ظاهر کلاسیک نیز به خود بگیرند. این نوع ساعت رومیزی از نظر فروش در بیشتر مواقع جایگاه پرفروش ترین ها را به خود اختصاص میدهد. از جمله دلایل پرفروش شدن این ساعت ها میتوان به قیمت کم و تنوع بیشتر در آنها اشاره کرد.

از جمله مواردی که باید در خرید ساعت رومیزی فانتزی توجه کرد نوع رنگ استفاده شده در آن و نوع پایداری و ثبات رنگ آن در طول زمان و همچنین قابلیت تمیز کردن آن با مواد پاک کننده نیز موزد توجه است.

این مورد در زمانی که این ساعت ها را برای اتاق کودکان استفاده می‌کنید اهمیت بیشتری پیدا میکند زیرا آلودگی های رنگی بیشتر از بزرگسالان میتواند بر کودکان موثر باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *