انتخاب کادو مناسب

ادوپرفیوم چیست؟ فرق عطر و ادکلن

تفاوت پرفیوم، عطر، ادکلن، ادوپرفیوم، ادوتویلت

تفاوت پرفیوم، عطر، ادکلن، ادوپرفیوم، ادوتویلت

حتما در جاهای مختلفی این کلمات را شنیده اید اما شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چه فرقی با هم دارند؟ فرق عطر و ادکلن ؟ آیا به مجموع تمام اینها عطر می گویند؟ یا اینکه هرکدام محصولی جدا گونه و با کاربردهای متفاوت هستند؟ ادوپرفیوم چیست؟ درست است که عطر و ادکلن یکی هستند؟ به شما اطمینان می دهیم پاسخ تمامی این سوالات را در این مقاله و مقالاتی که از این صفحه به آنها لینک شده است خواهید یافت.

عطر

عطر کلمه ای با ریشه ی عربی ست. این محصول معطر از مخلوطی از اسانس‌ها یا ترکیبات عطری، مواد تثبیت‌کننده بو و رایحه همچنین حلال‌ها تشکیل شده است. معمولاً به شکل مایع بوده و برای خوشبوسازی محیط، بدن ما انسان ها، حیوانات، حتی غذا، اشیا و محل زندگی استفاده می‌شود. مواد اولیه معطر که برای ساخت عطر از آن استفاده می شود از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌هایی به صورت مصنوعی با مواد شیمیایی تهیه می‌گردد. سالهاست که عطر با انسان ها عجین شده. به طوری که تبدیل به بخشی از زندگی ما و پاکیزگی ست و از آن جدا نیست.

تاریخچه عطر

در زمان باستان، به گفته ی تاریخ دانان، هنر عطرسازی از بین النهرین که در میان دو رود دجله و فرات قرار دارد و همچنین مصر شروع شد. این هنر در کشور ایران و روم باستان توسعه یافت. از آنجایی که کشف این محصول معطر به علم شیمی بر می گردد، اولین کسی که در تاریخ نامش به عنوان مخترع ثبت شده است بانویی شیمی دان به نام تاپوتی بود. در واقع او یک عطر ساز بود. طبق لوحه‌های خط میخی که از هزاره دوم قبل از میلاد کشف شده است تاپوتی در بین النهرین زندگی می کرده است. او شناخت بسیار زیادی از گل ها و گیاهان و انواع روغن ها داشت. طریقه ی کار او به این صورت بود که این مواد را چندین بار تقطیر و صاف می کرد تا به عطر مورد نظر خود دست یابد.

اولین عطر جهان

به گفته باستان شناسان در سال ۲۰۰۵، چیزی که تصور می‌شد قدیمی‌ترین عطر جهان باشد کشف شد. این کشف در شهر باستانی پیرگوس و در کشور قبرس انجام شد. این محصولات دارای قدمتی بیشتر از 4000 سال هستند. در شهر پیرگوس تنها چند عطر یافت نشد بلکه در آنجا مجموعه ای یافت شد که برای تولید عطر از آن استفاده می شد. این ابزار شامل ۶۰ دستگاه که برای تقطیر استفاده می شد. همچنین کاسه برای مخلوط کردن محتویات، قیف و بطری عطر یافت شد. گویی آنجا کارگاهی برای عطر سازی بود که ابعاد این کارگاه به چهار هزار متر مربع می رسید. در آن دوران گیاهان و گل هایی که برای استفاده در عطر سازی رواج داشت می توان به گیاهان و ادویه جاتی مانند بادام، گشنیز، گل تلفونی، رزین، ترنج و چندین نوع از گل های دیگر اشاره کرد.

تاریخچه عطر سازی در ایران

عطر سازی در ایران باستان نیز قدمتی طولانی دارد. سالها پیش کشفیاتی انجام شد که به اواخر هزاره چهارم پیش از میلاد بر می گردد. در شهر سیلک بخشی از کاشان کنونی، به غیر از ظروف سفالی تنگ هایی کوچک از جنس سنگ مرمر کشف شد. که از این ظرف های مخصوص برای نگهداری از عطر استفاده می شد. سیلک دارای حفره های فراوانی است که این ابزار و وسایل درون این حفره ها بودند. به همراه چندین آئینه مسی که از آن برای خود آرایی استفاده می شده است.

ابن سینا دانشمندی ایرانی بود که در سال 359 هجری شمسی می زیست. او فرایند عصاره‌گیری از گل‌ها با استفاده از روش تقطیر را که امروزه مرسوم است معرفی کرد. اولین تجربه او با گل رز بود.  از زمانی که این کشف انجام شد صنعت عطر از مخلوطی از روغن‌ها، گیاهان یا گلبرگ‌های خرد شده که ترکیبی قوی را به وجود می‌آورند به دست می‌آید. از این دسته گلاب که از گل Rosa × damascena توسط تقطیر به دست می آید سریعا در میان مردم رواج پیدا کرد. در واقع تمامی این کشفیات در ایران و سایر کشورهای خاورمیانه باعث شده است که اکنون صنعت عطر سازی در کل دنیا پیشرفت کند. و یکی از صنایع پول ساز باشد.

فرق عطر و ادکلن ، ادوپرفیوم و ادوتویلت

پرفیوم چیست؟

تفاوت این محصولات در غلظت آنها و همچنین درصد خود مایع تقطیر شده نسبت به سایر مایعات درون آن است. در واقع پرفیوم همان عطر است. خاصیت آن این است که بیست درصد محلول و اسانس موجود در عطر تشکیل شده از مایع روغنی معطر است. به جهت اینکه غلظت آن از سایر هم نوعان خود بیشتر است در نتیجه ماندگاری آن چیزی حدود 24 ساعت است. پس قیمت آن گرانتر است و تفاوت چشم گیری با دیگر ادکلن ها دارد. پیشنهاد ما این است که برای عزیزانی که پوست خشک دارند از پرفیوم استفاده شود. هم دارای مایع روغنی است و هم از طرف دیگر الکل موجود در آن کمتر است.

ادوپرفیوم چیست؟

ادوپرفیوم چیست

می توان گفت که قوی‌ترین نوع عطر بعد از پرفیوم، ادوپرفیوم  است. این نوع عطر حاوی 15 تا 20‌ درصد اسانس‌های روغنی از کل محتویات است. این نوع در ماندگاری دست کمی از پرفیوم ندارد و به صورت تقریبی هشت ساعت ماندگاری دارند و خط بوی آنها باقی می ماند. این عطرها در میان مردم محبوبیت زیادی دارند.

ادوتویلت چیست؟

کلمه‌ی ادوتویلت از اصطلاحی در کشور فرانسه با عنوان ( faire sa toilette ) آمده است. به معنی آماده شدن یا در جایی دیگر گفته شده به معنی مایعی که برای آرایش کردن مورد استفاده قرار می گیرد. غلظت اسانس های روغنی در ادوتویلت‌ها بین 5 تا 15 درصد از کل محتویات است. ماندگاری آن به طور متوسط حدود 2 تا 3 ساعت است. برخی بر این باورند که ادوپرفیوم‌ ها عطر مخصوص شب و ادوتویلت‌ ها عطر مخصوص روز هستند. از آنجایی که بوی ملایمی با ماندگاری متوسط دارد باید در طول روز تمدید شود.

ادکلن چیست؟

این مایع دارای اسانس روغنی معطر بسیار کمی می باشد. به طوری که میانگین آن چیزی حدود 4 درصد از کل محتویات مایع است. این زیر مجموعه از عطرها معمولا دارای رایحه های سبک و ملایم هستند که ماندگاری کمی دارند. از آنجایی که اسانس کمتری دارند بسیار ارزان تر هستند و در شیشه های بزرگتر ارائه می شوند.

امیدواریم با خواندن مقاله ادوپرفیوم چیست؟ فرق عطر و ادکلن پاسخ سوالات خود را گرفته باشید. تمامی محصولاتی که در بالا به آن اشاره شد من جمله عطر و ادوپرفیوم را می توانید در فروشگاه تخصصی خرید کادو و هدیه گاموت گیفت به آسانی پیدا کنید. قیمت عطر مردانه را از ما بپرسید و برای خرید عطر مردانه و عطر زنانه کلیک کنید. در سایت گاموت گیفت قیمت ها مشخص شده و کیفیت محصولات در حدی بالاست که از کادو دادن آنها هیچوقت پشیمان نمیشوید و نگران نیستید. ما در این فروشگاه اینترنتی اولین هدفمان کیفیت است و به طبع قیمت برای این کیفیت باید متناسب باشد. زمانی که کادو را سفارش می دهید آن را در بسته بندی لاکچری رایگان و هزینه ارسال رایگان تحویل می گیرید. همین الان اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *